کد مطلب:4733
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:7
با توجه به تغيير و تبدل و تحول انسان و اجتماع , قوانين عام بايد متبدل ومتحول شوند تا بتوانند پا به پاي انسان و اجتماع و مطابق با آن براي شئوون گوناگون زندگي او مفيد واقع شوند . از اين رو قوانين و احكام قرآن كه در هزار وچهار صد سال پيش براي عرب جاهلي نازل شده است به درد انسان امروز نمي خورد زيرازمان و مكان در احكام موثر است .
ديـن در تـشـريع احكام و قوانين صرفا به كمال مادي و طبيعي انسان توجه ندارد ,بلكه ملاك آن حـقـيـقت وجود انسان است و اساس تشريع را كمال وجودي و جسمي با هم مي داند و البته كمال روحي را اهم مي شمارد . سعادت مادي و معنوي هر دو مورد توجه دين است . بـنـابـراين بايد انسان اجتماعي را كه در سايه عمل و توجه به احكام ودستورات ديني كمال يافته است در نظر گرفت , نه انسان جداي از دين را . بـنـابـرصـرف تـغـيـيـرات و تـحـولات طـبـيـعـي و علمي سبب نياز به دين جديد يا نسخ دين گـذشـتـه نـمـي شـود بـلـكه بايد ديد كه آيا دين موجود مي تواند جمع شوون روحي و معنوي و مادي انسان را رسيدگي كند يا نه .
تفسير الميزان ج 2 ص 133
طباطبائي - سيد محمد حسين
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.